Rystal-Garaże

Regulamin sklepu internetowego Rystal-Garaze

Poniżej znajdziesz pełny regulamin sklepu internetowego Rystal-Garaze.pl. Dokument ten określa zasady korzystania ze sklepu, składania zamówień, realizacji płatności, dostawy, reklamacji, gwarancji oraz ochrony danych osobowych. Przed złożeniem zamówienia zapoznaj się z treścią regulaminu – znajdziesz tu wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twoich praw i obowiązków jako Klienta. W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

§1. Postanowienia ogólne
  1. Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Świadczenie Usług odbywa się za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Rystal-Garaze.pl przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  3. Sprzedawca – Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe z siedzibą w 32-414 Kawec 38, NIP: 6812082089, udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej Sklepu oraz może go udostępniać w Koncie Klienta lub zamieszczać w załączeniu do wiadomości e-mail, zawierających oświadczenia o przyjęciu ofert Klientów. Klienci mogą w dowolnym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
  4. Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
  5. W celu korzystania ze Sklepu konieczne jest dysponowanie przez Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w wersji aktualnej lub poprzedniej: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera, z włączoną obsługą JavaScript, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty elektronicznej.
  6. Korzystanie ze Sklepu może wiązać się z poniesieniem przez Klienta kosztów dostępu do sieci Internet oraz transmisji danych, zgodnie z umową zawartą z operatorem telekomunikacyjnym, z którego usług korzysta Klient.
  1. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieoznaczony w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji Konta Klienta.
  2. Przedmiotem niniejszej Usługi prowadzenia Konta Klienta jest udostępnienie panelu Konta Klienta, umożliwiającego m.in. zarządzanie danymi Klienta i zamówieniami.
  3. Aby utworzyć Konto Klienta, należy dokonać dobrowolnej i bezpłatnej rejestracji poprzez wypełnienie oraz wysłanie do Sprzedawcy formularza rejestracyjnego, udostępnionego na stronie internetowej Sklepu.
  4. Warunkiem prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego jest uzupełnienie wszystkich wymaganych oraz ewentualnie opcjonalnych pól, przy użyciu prawdziwych, kompletnych i dotyczących Klienta danych.
  5. Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, Klient oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
  6. Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Sprzedawcę.
  7. Sprzedawca informuje, że cele marketingowe, o których mowa powyżej, mogą obejmować w szczególności przesyłanie informacji handlowych przy użyciu danych kontaktowych Klienta. Zgoda, o której mowa w punkcie powyżej, może być cofnięta w każdej chwili.
  8. Wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy następuje przy użyciu funkcjonalności Sklepu.
  9. Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu oraz zalogowaniu się przy użyciu właściwego loginu i hasła.
  10. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta może nastąpić bez podania przyczyny i w dowolnym czasie, przy użyciu funkcjonalności Sklepu lub poprzez wysłanie oświadczenia Klienta do Sprzedawcy, np. za pośrednictwem wiadomości e-mail lub listu.
  1. Sprzedawca udostępnia Klientom następujące podstawowe funkcjonalności Sklepu:
    • udostępnienie formularza kontaktowego,
    • udostępnienie czatu ze Sprzedawcą,
    • udostępnienie wyszukiwarki Towarów,
    • zapytanie o Towar,
    • wprowadzenie opinii o Towarze,
    • wydrukowanie oferty reklamowej Towaru,
    • dodanie Towaru do listy życzeń,
    • udostępnienie oferty reklamowej Towaru w mediach społecznościowych,
    • udostępnienie mapy z lokalizacją Sprzedawcy.
  2. Aby skorzystać z funkcjonalności formularza kontaktowego, należy uzupełnić jego obligatoryjne pola, wprowadzić żądaną treść, a następnie nadać wiadomość do Sprzedawcy. Sprzedawca udzieli odpowiedzi niezwłocznie, przy użyciu funkcjonalności Sklepu, telefonicznie albo drogą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
  3. Aby skorzystać z funkcjonalności czatu ze Sprzedawcą, należy wprowadzić w jego pole żądaną treść, a następnie nadać wiadomość do Sprzedawcy. Jeżeli czat jest w trybie „online”, Sprzedawca udzieli odpowiedzi niezwłocznie, za pośrednictwem funkcjonalności czatu.
  4. Aby wyszukać Towary w Sklepie, należy wprowadzić w obszarze wyszukiwarki Sklepu żądaną treść, a następnie ją zatwierdzić. Funkcjonalność umożliwia przeszukiwanie zasobów Sklepu przy użyciu słów kluczowych wprowadzonych przez Klienta. Dodatkowo, funkcjonalność może umożliwiać przeprowadzenie wyszukiwania zaawansowanego w zakresie wybranych kryteriów.
  5. Aby zapytać Sprzedawcę o dostępność Towaru, można skorzystać z funkcjonalności zapytania o Towar. Sprzedawca udzieli tej informacji niezwłocznie, przy użyciu funkcjonalności Sklepu, telefonicznie albo drogą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
  6. Aby wprowadzić opinię o Towarze, należy skorzystać z formularza opinii, poprzez uzupełnienie jego obligatoryjnych pól oraz wprowadzenie deklarowanej oceny lub treści. Funkcjonalność może umożliwiać wystawienie oceny w oznaczonej skali.
  7. Aby wydrukować ofertę reklamową Towaru, należy skorzystać z funkcjonalności wydrukowania oferty reklamowej Towaru. W celu skorzystania z tej funkcjonalności, wymagane jest posiadanie podłączonej i poprawnie skonfigurowanej drukarki.
  8. Aby skorzystać z funkcjonalności dodania Towaru do listy życzeń, należy po uprzednim zalogowaniu do Konta Klienta, dodać Towar do listy życzeń. Przedmiot funkcjonalności stanowi czasowe zapisanie w pamięci Konta Klienta strony internetowej zawierającej ofertę reklamową Towaru.
  9. Aby skorzystać z funkcjonalności udostępnienia oferty reklamowej Towaru w mediach społecznościowych, należy użyć przycisków przypisanych do tych mediów, opublikowanych w obszarze oferty reklamowej Towaru. W celu skorzystania z tej funkcjonalności, wymagane jest posiadanie konta użytkownika w wybranych mediach społecznościowych.
  10. Aby skorzystać z funkcjonalności mapy, należy wyświetlić stronę internetową zawierającą mapę. Funkcjonalność umożliwia uzyskanie podglądu lokalizacji siedziby Sprzedawcy.
  11. Sprzedawca zastrzega możliwość czasowego wyłączenia lub wprowadzenia nowych funkcjonalności Sklepu.
  12. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności podczas zamieszczania opinii, komentarzy lub innych treści w ramach Sklepu. Niedozwolone jest publikowanie treści naruszających prawo, dobre obyczaje, prawa osób trzecich, zawierających treści obraźliwe, wulgarne, nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia takich treści oraz do zablokowania konta użytkownika w przypadku naruszenia powyższego zakazu
  1. Zamówienia na Towary można składać za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, przy użyciu funkcji Koszyk. Po skompletowaniu listy zamówień Towarów, w obszarze Koszyka Klient przechodzi do realizacji zamówienia.
  2. Klient może złożyć zamówienie:
    • jako zalogowany posiadacz Konta Klienta,
    • poprzez rejestrację nowego Konta Klienta w trakcie składania zamówienia,
    • bez zakładania Konta Klienta (jako gość).
  3. W trakcie składania zamówienia Klient wprowadza lub wybiera:
    • informacje rozliczeniowe,
    • informacje o dostawie, zawierające sposób i adres Dostarczenia,
    • metodę płatności.
  4. Złożenie zamówienia poprzedza wyświetlenie w obszarze Koszyka informacji o łącznej cenie za zamówienie wraz z podatkami oraz kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i płatności.
  5. Złożenie zamówienia następuje poprzez użycie właściwego przycisku w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy Sprzedaży Towarów ujętych w zamówieniu.
  6. Przed wysłaniem formularza zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
  7. Złożone zamówienie może zostać zmienione przez Klienta do momentu otrzymania informacji o nadaniu Towarów przez Sprzedawcę. Zmiana zamówienia może obejmować jego anulowanie, częściowe anulowanie, rozszerzenie o dodatkowe Towary lub zmianę adresu Dostarczenia.
  8. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości przyjęcia zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących. Informacja ta może stanowić odrzucenie oferty w całości albo zawierać propozycje modyfikacji zamówienia, w szczególności:
    • odrzucenie oferty w części niemożliwej do zrealizowania, co skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
    • dokonanie podziału Towarów podlegających Dostarczeniu na część, której Dostarczenie jest możliwe oraz część, której Dostarczenie nastąpi w późniejszym terminie, co nie skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia.
  9. Przyjęcie oferty Klienta dokonane przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem zmiany, o której mowa powyżej, poczytuje się za nową ofertę, wymagającą przyjęcia przez Klienta w celu zawarcia umowy Sprzedaży.
  10. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez niezwłoczne przesłanie wiadomości e-mail. Wiadomość ta zawiera ustalone przez strony warunki zawartej umowy Sprzedaży, a także dane wprowadzone przez Klienta w formularzu zamówienia, w celu umożliwienia wykrycia błędów w nich występujących. W przypadku wykrycia takiego błędu, Klient może powiadomić Sprzedawcę o tym fakcie, poprzez wysłanie wiadomości e-mail ze wskazaniem poprawnych danych.
  11. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę oferty zawarcia umowy Sprzedaży, złożonej przez Klienta.
  1. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień na zakup Towarów drogą telefoniczną.
  2. W celu złożenia telefonicznego zamówienia na zakup Towaru, należy skontaktować się ze Sprzedawcą przy użyciu numerów telefonów udostępnionych na stronie internetowej Sklepu, a następnie złożyć zamówienie ustnie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia telefonicznego przez Sprzedawcę następuje poprzez niezwłoczne przesłanie wiadomości e-mail, zawierającej informacje o treści zawieranej umowy. Wiadomość ta zawiera ustalone przez strony warunki zawartej umowy Sprzedaży, a także dane Klienta, w celu umożliwienia wykrycia ewentualnie występujących błędów. W przypadku wykrycia takiego błędu, Klient może powiadomić Sprzedawcę o tym fakcie, poprzez wysłanie wiadomości e-mail ze wskazaniem poprawnych danych.
  4. W celu zawarcia umowy Sprzedaży, Klient jest zobowiązany potwierdzić wolę jej zawarcia w odpowiedzi na powyżej opisaną wiadomość Sprzedawcy.
  5. Potwierdzenie woli zawarcia umowy Sprzedaży jest równoznaczne z jej zawarciem.
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę Sprzedaży Towarów na odległość.
  2. Przedmiot umowy Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta własności Towarów i wydania ich, oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy ceny Towarów.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii promocyjnych, polegających w szczególności na obniżeniu ceny Towarów lub Usług do określonego terminu lub wyczerpania zapasu Towarów podlegających promocji.
  4. Zawierając umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się do Dostarczenia Klientowi Towarów bez wad.
  5. Zawarcie umowy Sprzedaży następuje w chwili potwierdzenia przyjęcia zamówienia Klienta przez Sprzedawcę.
  6. Wydanie Towarów następuje w czasie podanym w opisie Towaru.
  7. Czas realizacji wydania Towarów może ulec zmianie w przypadku zmiany zamówienia przez Klienta.
  8. Sprzedawca realizuje transport oraz montaż Towarów osobiście, bez korzystania z usług firm zewnętrznych. Ze względu na gabaryty i specyfikę produktów, dostawa i montaż odbywają się przez wykwalifikowany personel Sprzedawcy
  9. Wydanie Towarów odbywa się w terminach uzgodnionych z Klientem, pod adresem wskazanym przez Klienta, w Dni robocze.
  10. Szczegółowe informacje dotyczące terminów realizacji, warunków transportu oraz montażu są dostępne na stronie internetowej Sklepu oraz przekazywane Klientowi podczas składania zamówienia.
  11. Wydanie Towarów następuje nie wcześniej niż po uiszczeniu zapłaty przez Klienta.
  12. Potwierdzenie wydania Towarów Klientowi może zostać dokonane poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
  13. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów przechodzi na Klienta z chwilą ich wydania i odbioru potwierdzonego przez Klienta.
  14. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Towarów w obecności osób realizujących transport i montaż. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, Klient ma prawo sporządzić protokół szkody, który zostanie niezwłocznie rozpatrzony przez Sprzedawcę.
  15. Z uwagi na indywidualny charakter zamówień oraz gabaryty oferowanych Towarów (garaże blaszane, konstrukcje stalowe), Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Każdy produkt jest wykonywany na indywidualne zamówienie Klienta, według przekazanych przez niego wytycznych i wymiarów, a także dostarczany i montowany przez Sprzedawcę.
  1. Wartość płatności z tytułu Sprzedaży jest ustalana na podstawie cennika Towarów, znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy w chwili zamówienia Towaru.
  2. Ceny podane na stronie internetowej Sklepu przy danym Towarze są cenami brutto podanymi w polskich złotych i zawierają wartość podatku VAT, natomiast nie zawierają kosztów Dostarczenia Towaru oraz montażu.
  3. Koszty transakcji i Dostarczenia Towaru ponosi Klient.
  4. Ze względu na indywidualny charakter dostaw, koszt transportu i montażu nie jest podawany na stronie internetowej Sklepu. Ostateczna wycena kosztu transportu i montażu ustalana jest indywidualnie po złożeniu zamówienia, na podstawie lokalizacji wskazanej przez Klienta. Sprzedawca kontaktuje się z Klientem telefonicznie lub mailowo w celu przedstawienia szczegółowej wyceny tych kosztów przed realizacją zamówienia.
  5. Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed złożeniem zamówienia, po wyborze sposobu Dostarczenia Towarów oraz płatności, obejmuje cenę za zamówione Towary wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i montażu, o ile zostały one ustalone.
  6. Łączna cena zamówienia jest wiążąca dla Sprzedawcy i Klienta.
  7. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności z tytułu świadczonych Usług Sprzedaży:
    • gotówką przy odbiorze osobistym w miejscu dostawy i montażu Towaru,
    • przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: PL73 1050 1445 1000 0092 8812 4606.
  8. Termin płatności należności przypada na chwilę wydania Towaru.
  9. Klient jest zobowiązany do uiszczenia płatności:
    • w chwili wydania Towaru – w przypadku wyboru metody płatności gotówką,
    • w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia – w przypadku wyboru metody płatności przelewem tradycyjnym.
  10. Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku:
    • rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub części zamówienia opłaconego przed realizacją,
    • uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w całości lub części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.
  11. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów Dostarczenia Towarów, jeżeli Klient wybrał sposób Dostarczenia Towarów inny niż najtańszy zwykły sposób Dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  1. Towary oferowane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzielaną przez Sprzedawcę.
  2. Udzielenie gwarancji następuje przez wydanie dokumentu gwarancyjnego, który określa obowiązki gwaranta oraz uprawnienia Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w tym dokumencie.
  3. Okres gwarancji na Towary wynosi:
    • 24 miesiące dla Klientów będących konsumentami,
    • 12 miesięcy dla Klientów niebędących konsumentami (przedsiębiorców).
  4. Wraz z Towarem objętym gwarancją, Sprzedawca wydaje Klientowi dokument gwarancyjny, zawierający szczegółowe warunki gwarancji.
  5. Szczegółowe zasady realizacji uprawnień z tytułu gwarancji określone są w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do Towaru.
  6. Jeżeli potrzebujesz, Sprzedawca może przygotować przykładowy dokument gwarancyjny lub rozwinąć zapisy dotyczące procedury zgłaszania roszczeń gwarancyjnych.
  1. Reklamacje mogą być składane z tytułu rękojmi lub gwarancji, w przypadku jej udzielenia.
  2. W przypadku objęcia Towaru gwarancją, Klient jest uprawniony do reklamowania Towaru przy zastosowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez zgłoszenie reklamacji za pośrednictwem Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. W razie wykonywania przez Konsumenta uprawnień z gwarancji, bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu na ich wykonanie.
  3. Prawo do korzystania z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi przysługuje niezależnie od ewentualnych uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie ewentualnych uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  4. Zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi może zostać dokonane listem lub wiadomością e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny Sprzedawcy. Można je wnieść przy użyciu formularza, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. W treści składanej reklamacji z tytułu rękojmi, zaleca się zamieszczenie:
    • danych kontaktowych Konsumenta, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu korespondencji z nią związanej,
    • numeru rachunku bankowego Konsumenta, który posłuży zwrotowi środków pieniężnych, w przypadku zaistnienia takiej okoliczności,
    • opisu problemu oraz danych identyfikacyjnych Konsumenta.
  6. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, w celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest obowiązany udostępnić Towar Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje, w szczególności ze względu na gabaryty i sposób montażu. Jeżeli dostarczenie Towaru byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument zobowiązany jest umożliwić Sprzedawcy dokonanie oględzin lub odbioru Towaru na miejscu.
  7. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje z tytułu:
    • rękojmi w terminie 14 dni od daty zgłoszenia,
    • ewentualnej gwarancji, w terminie określonym w warunkach gwarancyjnych.
  8. Sprzedawca poinformuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia otrzymanej reklamacji:
    • z tytułu rękojmi drogą elektroniczną lub listem zwykłym, w zależności od woli Konsumenta lub zastosowanej przez niego metody wniesienia reklamacji,
    • z tytułu ewentualnej gwarancji w sposób określony w warunkach gwarancyjnych.
  9. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, który po rozpoznaniu reklamacji podlega zwrotowi lub naprawie, Sprzedawca odbierze Towar od Konsumenta lub dokona naprawy na miejscu, zgodnie z ustaleniami z Konsumentem.
  10. Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją z tytułu rękojmi nastąpi przy użyciu metody przelewu na rachunek bankowy albo przekazem pocztowym, zgodnie z wolą Konsumenta.
  11. Stosowanie prawa rękojmi zostaje wyłączone w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
  1. Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej (adres właściwego sądu można ustalić na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596),
    • złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (adres właściwego inspektora można ustalić na stronie UOKiK: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595),
    • skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
    • złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r.)
  2. Szczegółowe informacje o procedurze pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych podmiotów wymienionych w pkt 1, a także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
  3. Wykaz podmiotów i instytucji, które realizują zadania związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich oraz szczegółowe informacje w tym przedmiocie, znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.
  •  
  1. Zawarte w niniejszym artykule postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia od umowy przez Konsumentów stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni od umowy, w tym od umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie o prawach konsumenta oraz w treści pouczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu.
  3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy Sprzedaży:
    • jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    • Towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • Towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności do użycia,
    • Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po Dostarczeniu,
    • Towarów, które po Dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    • nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po Dostarczeniu.
  4. W pozostałych przypadkach Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu.
  5. Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy, ma on obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Niniejszy przepis nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.
  6. Sprzedawca zobowiązuje się do odebrania Towaru na swój koszt, gdy ze względu na jego charakter nie można odesłać Towaru w zwykły sposób pocztą, a jednocześnie Towar został Dostarczony Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy Sprzedaży.
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  9.  
  1. Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę, w tym o celach, podstawach prawnych, okresie przechowywania, prawach osób, których dane dotyczą oraz danych kontaktowych administratora, znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu
  2. Informacje o stosowanych plikach cookies, ich celach, czasie przechowywania oraz sposobie zarządzania ustawieniami cookies przez użytkownika znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu
  3. Korzystanie ze Sklepu, w tym korzystanie z plików cookies, odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności RODO oraz ustawą Prawo telekomunikacyjne. Użytkownik ma możliwość określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej lub konfiguracji usługi.
  1. Sprzedawca – Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe, właściciel serwisu Rystal-Garaze.pl – udziela Klientom korzystającym ze Sklepu nieodpłatnej licencji w zakresie własnego użytku osobistego, wyłącznie w celu korzystania ze Sklepu oraz zapoznania się z ofertą i realizacji zamówień, zgodnie z niniejszymi warunkami.
  2. Nazwa Sklepu, projekt graficzny, struktura, kod źródłowy lub skompilowany Sklepu, strony internetowe obsługujące Sklep, a także wszelkie materiały, dokumenty, opisy produktów, konfigurator, regulamin oraz inne opracowania udostępnione przez Sprzedawcę w związku z funkcjonowaniem Sklepu, stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego. Sprzedawca nie przenosi na Klienta majątkowych praw autorskich do Sklepu ani żadnych jego elementów, ani nie udziela uprawnień do dalszego rozporządzania tymi prawami, z wyjątkiem zakresu określonego w niniejszych warunkach licencyjnych.
  3. Klient ma prawo korzystać ze Sklepu oraz powiązanych z nim utworów wyłącznie na następujących polach eksploatacji: zapisanie i odtworzenie w pamięci własnego urządzenia telekomunikacyjnego oraz dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem przeglądarki internetowej w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
  4. Klient nie jest uprawniony do: wypożyczania, dzierżawy, odsprzedaży, modyfikowania, dekompilowania, tworzenia utworów pochodnych, usuwania informacji o prawach autorskich, ani wykorzystywania Sklepu lub jego elementów w sposób naruszający przepisy prawa lub dobre obyczaje.
  5. Licencja jest nieograniczona w czasie, nieograniczona terytorialnie i niewyłączna, obowiązuje wyłącznie w zakresie korzystania ze Sklepu i powiązanych z nim materiałów w celach związanych z realizacją zamówienia lub zapoznaniem się z ofertą. Sprzedawca zachowuje wyłączne prawo do decydowania o integralności Sklepu i jego elementów.
  6. Publikując w Sklepie jakiekolwiek treści, w szczególności opinie lub komentarze dotyczące produktów, Klient udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej licencji na ich wykorzystanie na następujących polach eksploatacji: publikacja na stronie internetowej Sklepu, zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzeń telekomunikacyjnych, dostęp i wyświetlenie przez innych użytkowników, a także prawo do udzielania sublicencji w tym zakresie, wyłącznie w celu prawidłowego funkcjonowania Sklepu i prezentacji opinii.
  7. Klient przyjmuje do wiadomości, że zabronione jest zamieszczanie w Sklepie lub za jego pośrednictwem treści:
    • bezprawnych,
    • naruszających dobra osobiste Klientów, Sprzedawcy lub osób trzecich,
    • powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w tym: treści pornograficznych, propagujących używanie narkotyków lub nadmierne spożycie alkoholu, nawołujących do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia nienawiści.
  1. Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
  2. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa dotyczących przedmiotu świadczenia Usług, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych, dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę.
  3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej Sklepu.
  4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
  5. Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze strony internetowej Sklepu, w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.
  6. Sprzedawca wysyła drogą elektroniczną informację o zmianie Regulaminu, w przypadku związania stron umową zawartą na czas nieoznaczony.
  1. Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest zgodne z objaśnieniami zamieszczonymi w części opisującej definicje użyte w Regulaminie.
  2. Sprzedawca – Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe, właściciel serwisu Rystal-Garaze.pl – nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami za:
    • przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte świadczenie Usług, spowodowane siłą wyższą,
    • przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów niebędących Konsumentami, spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczynami leżącymi po stronie podmiotów, za pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi,
    • utracone korzyści przez Klientów niebędących Konsumentami.
  3. W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem lub Konsumentem niezamieszkującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli przepisy jego prawa krajowego na to pozwalają, za właściwy dla rozstrzygania sporów uznaje się sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  4. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub do Konsumentów niezamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli przepisy ich prawa krajowego na to pozwalają, jako prawo właściwe dla wykonania umowy zawartej ze Sprzedawcą oraz rozstrzygania sporów z nią związanych stosuje się prawo polskie.
  5. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z przepisów miejscowego prawa powszechnie obowiązującego.
  6. W stosunku do umów zawartych ze Sprzedawcą, w przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta, stosuje się te przepisy.
  7. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne albo bezskuteczne, okoliczność ta nie narusza ważności i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu. Zamiast nieważnych albo bezskutecznych postanowień obowiązywać będzie norma odpowiadająca temu, co strony ustaliły albo temu, co by ustaliły, gdyby zawarły takie postanowienie w Regulaminie.
  1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  2. Dostarczenie – proces doręczenia i montażu Towarów przez Sprzedawcę w miejscu wskazanym przez Klienta, realizowany wyłącznie przez personel Sprzedawcy (bez udziału firm zewnętrznych).
  3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych w przypadkach przewidzianych prawem, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, zawierająca umowę ze Sprzedawcą.
  4. Konto Klienta – panel w Sklepie umożliwiający zarządzanie zamówieniami Klienta, dostępny po rejestracji i zalogowaniu.
  5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca kompletowanie zamówień Towarów przez Klienta.
  7. Regulamin – niniejsze warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego Rystal-Garaze.pl.
  8. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem Rystal-Garaze.pl.
  9. Sprzedawca – Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe z siedzibą w 32-414 Kawec 38, NIP: 6812082089, będący usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu. Kontakt: tel. +48 880 637 116, e-mail: biuro@rystal-garaze.pl.
  10. Sprzedaż – usługa sprzedaży Towarów świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, obejmująca zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia własności Towarów, ich wydania i montażu oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty ceny.
  11. Towar – rzecz ruchoma (garaż blaszany, konstrukcja stalowa) prezentowana w Sklepie przez Sprzedawcę w celu sprzedaży i montażu.
  12. Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na podstawie umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, obejmująca w szczególności sprzedaż, dostarczenie i montaż Towarów.
  1. POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

    1. Zawarte w niniejszym pouczeniu postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia od umowy przez Konsumentów stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    2. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych poniżej w części „Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy”.
    3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
      • w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż Sprzedawca i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy,
      • w przypadku umów obejmujących wiele rzeczy – od dnia wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy,
      • w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony – od dnia wejścia w posiadanie pierwszej z rzeczy,
      • w przypadku umów o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy.
    4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę:
      Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe, 32-414 Kawec 38, e-mail: biuro@rystal-garaze.pl, tel. +48 880 637 116
      o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mail). Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
    5. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
    6. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    7. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Jeżeli ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą, Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 5 000,00PLN
    8. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.


      WYŁĄCZENIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

      Prawo odstąpienia od umowy NIE PRZYSŁUGUJE w przypadku umowy, której przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. garaże blaszane, konstrukcje stalowe wykonywane na indywidualne zamówienie).

      WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

      (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy – nie dotyczy produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie, np. garaży blaszanych według specyfikacji klienta)

      Adresat:
      Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe
      32-414 Kawec 38
      e-mail: biuro@rystal-garaze.pl

      Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() / umowy o świadczenie następującej usługi():

      ……………………………………………………………………………

      Data zawarcia umowy()/odbioru(): …………………………………………..

      Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ……………………………………………..

      Adres konsumenta(-ów): ………………………………………………………….

      Podpis konsumenta(-ów): ………………………………………………………
      (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

      Data: …………………………………….

      (*) Niepotrzebne skreślić.

      WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO

      (formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi lub gwarancji)

      Adresat:
      Ry-Stal Jacek Ślęczka Konstrukcje Stalowe
      32-414 Kawec 38
      e-mail: biuro@rystal-garaze.pl

      Imię i nazwisko lub nazwa Klienta: ……………………………………………

      Adres Klienta: …………………………………………………………………

      Nr telefonu Klienta: ……………………………………………………….

      Adres e-mail Klienta: ………………………………………………………

      Preferowany sposób kontaktu:
      ☐ adres pocztowy
      ☐ adres e-mail

      Reklamacja dotyczy:
      ☐ umowy sprzedaży z dnia __________, towaru: ………………………………….
      ☐ umowy o świadczenie innej usługi: ……………………………………………..
      ☐ inne: ………………………………………………………………………

      Data stwierdzenia przyczyny reklamacji: ……………………………………….

      Opis problemu: ……………………………………………………………….

      Żądanie reklamacji:
      ☐ usunięcie wady towaru lub usługi
      ☐ wymiana towaru na wolny od wad
      ☐ obniżenie ceny towaru
      ☐ odstąpienie od umowy

      Sprzedawca informuje, że:
      Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy. Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru niezależnie od uprawnień wynikających z ewentualnej gwarancji.

      Podpis składającego (jeśli wersja papierowa): …………………………………

      Data: …………………………………….

     

Wybierz pola które chcesz zobaczyć
  • Zdjęcie
  • SKU
  • Ocena
  • Cena
  • Na stanie
  • Dostępność
  • Dodaj do koszyka
  • Opis
  • Szczegóły
  • Waga
  • Wymiary
  • Dodatkowe informacje
Click outside to hide the comparison bar
Porównaj
Koszyk zamknij